Thursday 22 December 2011

PMR!!!

Bismillahiramnirrahim...

Segala puji bagi Allah tuhan sekalian alam..tidak dapat diluahkan oleh kata-kata,tidak dapt digambarkan oleh perasaan bahawa diri ini sangat bersyukur di atas rahmatNya yang sangat luas.

22 h/b December 2011,
tarikh keramat bagi mereka yang mengambil result PMR,dan itu termasuklah saya ni. Beberapa hari sebelum ni,badan dan hati ini sangat berdebar dan gementar. Bagaikan nak tercabut jantung,bagaikan nak luruh hati ni sebelum mengambil result PMR. Tetapi selepas dapat tahu keputusan tu,ya Allah,syukur sangat. Alhamdullilah,segala puji bagi Allah,kerana Dia sudah memakblkan doaku selama ini.  Bagaikan terasa di alam mimpi apabila mendapat tahu result saya.
Semasa di sekolah pelbagai jenis ragam yang dapat saya lihat sewaktu  sahabat-sahabat saya mengambil result. Yang paling menarik bagi saya bila saya lihat ada dua sahabat ni,muka cuak dan berdebar, bila diorang pergi tengok result kat papan notis,terlompat-lompat mengalahkan budak tadika lagaknya. Tertawa saya dibuatnya oleh gelagat mereka. Hai..macam-macam..
Tapi dalam kegembiraan pasti ada terselit kesedihan...saya sangat terkejut bila dapat tahu 2 orang dari kalangan kitorang terpaksa meninggalkan kami,namun saya berharap sangat agar mereka dapat meneruskan pengajian mereka di tempat yang sama. Yang menyedihkan adalah,salah satunya merupakan sahabat baik saya..tak dapat saya nak gambarkan bagaimana perasaan ini,yelah sudah 3 tahu satu kelas..tiba-tiba keluar..cuak jugak rasanya..
Tapi yang best bila sahabat kita yang kita sayang dapat keputusan yang cemerlang. Tak kisah boys or girls..semua adalah my frenz..walaupun kekadang tergigit lidah tu biasa la..asam garam kehidupan. Tu baru persahabatan,tidak masuk lagi gerbang perkahwinan.. ha3..melalut pulak....
Anyway..rasanya setakat ni kot luahan rasa..kat sini nak ambil kesempatan jugak nak ucap mabruk kepada budak MRSM KOPU..
-Syahirah                                -Ku Afif        
-Farhana                                 -Aiman Azidzul
-Nadiah                                  -Nazirul
-Nurin                                    - Adam
-Asma                                    -Aiman Syamil
-Aqilah 3E                              -Afiqah 3E
-Nisha                                     -Syidda 3C
-Yana                                     
-Atikah
-Alia
-Habibah
-Maisarah
-Aiysha
-Afiqah 3A
-semua budak perempuan dan lelaki  yang saya sayangi sekalian,
maaf sebab mention sikit jer nama...anyway you all always in my heart..
Tidak lupa juga kepada sahabat lama saya..
-Syahirah
-Era
-Husniyah
-Ain Adlina
-Sofia
-Afiqah
-Danial
-Nasrun
-Saif
-Fuad
-Baharin
-dan semua sekali...
Tidak lupa juga kepada sepupu saya dan bapa saudara saya,
-Solehuddin
-Ami Solehuddin
-Ami Hafiz
-Sabrina
-semoga  sentiasa berusaha dan tidak mudah putus asa walaupun result tidak seperti diharapkan...

MABRUK ALAIKUM...

No comments:

Post a Comment

cari2

cebisan diriku...

My photo
diri ini tidak pandai untuk menilai siapakah gerangan ini..diri ini hanya mengharapkan yang terbaik daripada Ilahi..hanya yang mengenali diri ini sebenar-benarnya yang mampu untuk menilai.....

kata2 hikmah..penyeri kehidupan~

manis bicara,
indah tutur kata,
manis senyuman pembuka ukhuwah,
hati yang manis bercahaya,
menjadi pengikat sesama kita...

manis bicara,
pembuka ikatan,
manisnya pengalaman,
bila baca al-Quran,
semoga impian jadi kenyataan....


Rasulullah S.A.W Bersabda..

Sesungguhnya sifat lemah lembut itu tidak
akan berada pada diri seseorang itu
melainkan ia menjadi perhiasan baginya
dan tidak dicabut dari seseorang itu
melainkan menjadi celaan baginya.

RIWAYAT MUSLIM..