Monday 21 November 2011

semanis bicara pembuka ikatan.....

assalamualaikum....

sebenarnya...terus terangla kata..blog ni adalah blog yang KEEMPAT!!..ha3
biasa la saya ni jenis lupa password kalau nak masuk blog yang lama ( kira ada penyakit nyanyuk la ni skit)..
tapi insya-ALLAH..kali ni saya akan cuba tak akan lupa ( kena catat dalam buku note kecil ar password and ID..kah3)..
blog kali ni saya nak buat agak ringan n simple for creative writing or same like that...
agaknya sebab cita2 sampingan saya kowt yang nak jadi penulis..maka terciptalah blog macam ni..
erm..cuma ada satu kepayahan untuk saya sebab I`M STILL STUDENT so nak update maybe lambat n SLOW SANGAT...huish still student pun dah busy..hu3..

but..slow2 pon..akan terupdate jugak kowt sebab ada sumber inspirasi..
hidup mesti ada sumber inspirasi kan.. ;)ha3..
okay la tu..
wokey..pembuka bicara dah ada..apa kata saya selitkan sedikit puisi untuk permulaan kalam ni..
BARU SYOK!!!( kot...takut SS-syok sendiri)

anyway..HOPE YOU WILL ENJOY WITH THIS YOUNG BLOG~

pembuka kata,
pemanis bicara,
membuka ikatan.
antara kau dan aku,
terasa manisnya,
pabila persahabatan terjalin...
betapa riangnya,
apabila mendapat kongsi suka dan duka..
ku harap dengan itu,
agar jalinan ini bermula dengan sebuah perkataan,
SALAM....

No comments:

Post a Comment

cari2

cebisan diriku...

My photo
diri ini tidak pandai untuk menilai siapakah gerangan ini..diri ini hanya mengharapkan yang terbaik daripada Ilahi..hanya yang mengenali diri ini sebenar-benarnya yang mampu untuk menilai.....

kata2 hikmah..penyeri kehidupan~

manis bicara,
indah tutur kata,
manis senyuman pembuka ukhuwah,
hati yang manis bercahaya,
menjadi pengikat sesama kita...

manis bicara,
pembuka ikatan,
manisnya pengalaman,
bila baca al-Quran,
semoga impian jadi kenyataan....


Rasulullah S.A.W Bersabda..

Sesungguhnya sifat lemah lembut itu tidak
akan berada pada diri seseorang itu
melainkan ia menjadi perhiasan baginya
dan tidak dicabut dari seseorang itu
melainkan menjadi celaan baginya.

RIWAYAT MUSLIM..