Sunday 27 November 2011

sakit perih pemimpin~

Tak tertahan tanggung rasanya,
sakit,
perit,
pedih,
sedih,
bingung,
semua perasaan bercampur gaul,
salah,
tanggungjawab,
amanat,
menjadi sebati dalam diri.

Tapi,
itulah dinamakan insan,
yang perlu memimpinkan,
tangan-tangan kecil yang terkapai-kapai,
hati-hati halus yang terkontang-kanting.

Namun,
kekadang kau tertewas,
dek hasutan yang bermaharajalela,
namun sesekali imanku goyah,
naun takkan aku mengalah dan berserah.

Tetap aku mendaki.
tetap aku mencari,
tetap aku memimpin.

Sehinggalah hingga akhir hayat,
biarpun jasad tidak dikenang,
biarpun budi tidak dibalas,
namun tidak ku harapkan semua itu,
kerna ku tahu ianya di dunia.

Biarlah,
aku tidak kisah,
yang hanya ku pinta,
hargailah daku walau sesaat,
hanya sekejap,
kerna yang sekejap itulah,
yang berkekalan........

No comments:

Post a Comment

cari2

cebisan diriku...

My photo
diri ini tidak pandai untuk menilai siapakah gerangan ini..diri ini hanya mengharapkan yang terbaik daripada Ilahi..hanya yang mengenali diri ini sebenar-benarnya yang mampu untuk menilai.....

kata2 hikmah..penyeri kehidupan~

manis bicara,
indah tutur kata,
manis senyuman pembuka ukhuwah,
hati yang manis bercahaya,
menjadi pengikat sesama kita...

manis bicara,
pembuka ikatan,
manisnya pengalaman,
bila baca al-Quran,
semoga impian jadi kenyataan....


Rasulullah S.A.W Bersabda..

Sesungguhnya sifat lemah lembut itu tidak
akan berada pada diri seseorang itu
melainkan ia menjadi perhiasan baginya
dan tidak dicabut dari seseorang itu
melainkan menjadi celaan baginya.

RIWAYAT MUSLIM..